Pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta työstä Helsingin ju-jujutsuklubin ja Suomalaisen urheilun hyväksi on tiede- ja kulttuuriministeri myöntänyt Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansiomitalit seuraaville ansioituneille Ju-jutsuklubilaisille:

Ansiomitali kullatuin ristein:

Käenmäki Marika

Ansiomitali:

Alizad Arman
Aheichyk Yauhen
Felin Hanna-Riikka
Turunen Jyri
Väisänen Nina

Isot onnittelut!

Stadin parhaana burgerimestana tunnettu ravintola Birgitta (Hernesaarenranta 2), sponssasi Ju-jutsuklubin BJJ Finnish Open mitalisteille ruuat kilpailun jälkeen. Tunnelma oli katossa ja ruuat erinomaisia.

Iso kiitos Birgitan väelle!

Brasilialaisen ju-jutsun Finnish Open -kilpailut käytiin 7-8.5.2022 Vantaalla. Viikonloppu oli Ju-jutsuklubin Brassi ju-jutsukoille voiton juhlaa; ottelijat menestyivät hyvin ja seura palkittiin kilpailun parhaana seurana.

"Saavutimme pitkäaikaisen tavoitteemme, palautimme parhaan seuran palkinnon Helsingin ju-jutsuklubille 13 vuoden tauon jälkeen! Olemme valmistautuneet tähän hetkeen vuosien mittaan määrätietoisella, päivittäisellä harjoittelulla. Ottelijamme ovat kehittyneet hyvin ja suorituksissa näkyi teknisyyttä ja suurta taistelutahtoa.

Parhaan seuran lisäksi olimme myös kilpailun isoin seura. Tämä kuvastaa kilparyhmänne henkeä ja arvoja; toivon kaikkien harrastajien saavan mahdollisuuden kokea kilpailemisen tuoman ilon. Tämä kilpailu osoitti, että pitkäjänteinen työ tuottaa tulosta ja kovia kilpailijoita." Sakari Räsänen kommentoi suojattiensa menestystä.

Finnish Open kultamitalistit:
Jaakko Vilander, musta- ja ruskeavöiset -88,3kg
Jouko Koskinen, purppuravöiset -88,3kg
Karo Wrja, valkovöiset -76kg
Varpu Vehomäki, valkovöiset -74kg

Finnish Open hopeamitalistit:
Otto Hirvinen, musta- ja ruskeavöiset -88,3kg

Finnish Open pronssimitalistit:
Jaakko Vilander, musta- ja ruskeavöiset avoin painosarja
Milena Raappana, sinivöiset -69kg
Otto Haahti, valkovöiset -82,3kg

Heidän lisäksi osallistuivat myös seuraavat ottelijat, jotka saivat arvokasta ottelukokemusta mutta eivät tällä kertaa yltäneet mitaleille: Hirvinen Panu, Joronen Elmeri, Lempiäinen Nikolas, Livistö Timo, Kyppö Juraj, Murto Benjamin, Orlimo Antti, Rämä Teemu ja Öysti Janne.

Paljon onnea koko tiimille ja valmentajille hienosta saavutuksesta! Tästä on hyvä jatkaa!

Pietarsaaren ju-jutsuseura täytti kunnioitettavat 30 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi seura järjesti juhlaleirin 23.4.2022, leiri pidettiin seuran omalla salilla. Pietarsaaren ju-jutsuseura on, kuten monet seurat nykyään, monilajiseura ja leirillä oli edustettuna kaikki seurassa harjoitettavat lajit; Hokutoryu ju-jutsu, Kickboxing ja Brassi ju-jutsu. Leirin pääkouluttaja oli Soke A. Niiniketo 10. Dan, muut kouluttajat olivat T. Hirvonen 8. Dan, R. Väntär 8. Dan ja K. Tenhunen 7. Dan. Helsingin ju-jutsuklubia edustivat lisäksi T. Leikola 4. Dan, S. Raassina ja N. Gadolin.

Juhlaillallinen nautittiin Jugend-hotellin juhlasalissa. Illallisen yhteydessä Soke Niiniketo välitti juhlivalle seuralle Suomen Karateliiton ja Hokutoryu ju-jutsun onnittelut ja luovutti seuralle Hokutoryu standaarin. Keijo ja Tiita Juvonen palkittiin heidän tekemästään pitkästä ja arvokkaasta työstä Hokutoryu ju-jutsun hyväksi, Suomen Kultakeskuksen hopeasta valmistamilla Hokutoryuaiheisilla kalvosinnapeilla, solmioneulalla ja korvakoruilla. Illan aikana muisteltiin puhein ja erilaisin ohjelmanumeroin seuran 30-vuotista historiaa, lisäksi ohjelmassa oli livemusiikkia.

Helsingin ju-jutsuklubin potkunyrkkeilyn valmennusvastuu on siirtynyt Mirja Pullille. Ju-jutsuklubilla lajin aloittanut Mirja on ollut aktiivinen kilpailija, parhaimpana saavutuksena SM pronssi. Hän on oman lajiharjoittelun ohessa suorittanut potkunyrkkeilyn II-tason valmentaja ja ohjaajakoulutuksen. Varsinaiselta koulutukseltaan Mirja on YAMK-tradenomi ja kasvatustieteiden maisteri.

Valmennusvastuutaan Mirja kuvailee seuraavasti; ”Tavoitteenamme on kehittään HJJK:n potkunyrkkeilyvalmennusta entistä yhtenäisemmäksi ja tavoitteellisemmaksi. Haluamme tarjota hyvät mahdollisuudet niin kilpailemiseen ja lajin parissa etenemiseen, kuin lajin harjoittelemiseen kuntoilumielessä.”. Mirjalle on tärkeää, että harjoitusilmapiiri on positiivinen ja innostava, niin että kaikki viihtyvät tasosta riippumatta! Mirjan lisäksi ohjaustoiminnassa jatkavat Klubin tutut potkunyrkkkeilyvalmentajat.

Mirja haluaa kannustaa kaikkia seuran potkunyrkkeilijöitä osallistumaan seuran omien tapahtumien lisäksi liiton koulutuksiin ja leireille, niistä viestitään pääsääntöisesti Facebookin HJJK Kickboxing -ryhmässä. Ryhmään kannattaa liittyä, niin pysyy ajan tasalla potkunyrkkeilytapahtumista. Jos on kiinnostunut kilpailemisesta tai ohjaustoiminnan aloittamisesta, tai jos valmennuksesta herää muuten kysymyksiä, voi olla Mirjaan yhteydessä esim. Facebookissa tai Whatsappin kautta (numeron saa toimistolta).

Kaikki korona- ja muulla tauolla olleet, nyt mukaan harjoittelemaan! Tämä on hyvä aika tehdä paluu lajiin!

Tallberginkatu 1 D 4. krs
Toimisto auki arkisin klo 14.00-20.00