BJJ 1-tason valmentaja- ja ohjaajakoulutus

Suomen Brasilialaisen ju-jutsun liitto järjesti 30.11-2.12 1-tason valmentaja- ja ohjaajakoulutuksen (VOK-1) Helsingissä. Koulutuksen osallistui kaksi Ju-jutsuklubin ohjaajaa, Toni Rosell ja Axel Helling. Koulutus sai ohjaajiltamme erinoimaista palautetta, kokonaisuus oli hyvä ja siitä sai paljon hyödyllisiä oppeja BJJ-harjoitusten suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Ju-jutsuleiri ja tuomarikurssi Moskovassa

Venäjän Hokutoryu-vastaava Evgeny Korotkikh järjesti 01-02.12.2018 perinteisen joulukuun Hokutoryu ju-jutsu -leirin Moskovassa. Leirin kouluttajina olivat Kimmo Tenhunen 7. Dan sekä Mikael Gebala 5. Dan. Leiri järjestettiin Korotkikhin Moskovan pääsalilla, jolla on mm. kaksi tatamisalia, kahvila ja monipuoliset crossfit harjoittelumahdollisuudet. Leirille osallistui lähes 200 Hokutoryu ju-jutsukaa joista yli puolet oli juniorikamppailijoita.

Leirin yhteydessä pidettiin myös tuomarikurssi, jolle osallistui kokeneita Venäläisiä ju-jutsukoita. Kurssi sai todella positiivisen vastaanoton ja kansainvälisissä Hokutoryu turnauksissa tullaan jatkossa näkemään myös Venäläisiä tuomareita.

Lohjalla oteltiin viikonloppuna

Viime viikonloppuna 24.11 Lohjan Kamppailukeskus järjesti kansalliset Hokutoryukilpailut Sporttikeskus Tennarin tiloissa Lohjalla. Ju-jutsuklubilta kilpailuihin osallistui 11 ottelijaa; juniorit Aleksi Laine, Elmeri Kylväjä, Ida Laine, Kuutti Asikainen, Nasrin Ameri, Olli Liljeström, Sienna Samulin, Ukko Salmio, Yegor Skvortsov, nuoriin Elias Mohammadi ja ainoana aikuisena Henri Perälä. Kaikki ottelivat hyvin ja osoittivat rohkeutta ja kilpailuhenkeä.

Ensikertalainen ottelija Elias Mohammadi kohtasi 16-17-vuotiaiden +73kg sarjassa kokeneemman Lohjalaisen, Jaska Örnbergin. Elias otteli rohkeasti ja keräsi pisteitä kovilla lyönneillä ja potkuilla, jännittävän ottelun jälkeen Elias voitti ottelun tuomariäänin 2-1. Myös ensikertalainen ottelija Henri Perälä kohtasi miesten -73kg sarjassa Joensuulaisen Pekka Pölläsen. Henri otteli ennakkoluulottomasti, mutta tällä kertaa kokeneempi Pöllänen voitti ottelun käsilukolla. 7-13-vuotiaissa oman sarjansa voittivat Ida Laine -33kg ja Ukko Salmio -48kg, hopeaa sai Olli Liljeström -48kg ja pronssia Aleksi Laine -43kg, Nasrin Ameri -48kg ja Kuutti Asikainen +53kg. Joonas Aho sai hopeaa sarjassa pojat 14-15v -63kg.

Helsingin joukkueen huoltajina olivat Matti Väisänen, Jyri Turunen, Hanna-Riikka Felin ja Sami Lahtinen. Yksi kilpailun tuomareista oli ju-jutsuklubin Natalia Gadolin.

BJJ SM 2018

Brasilialaisen ju-jutsun suomenmestaruuskilpailut käytiin 24-25.11.2018 Jyväskylässä. Ju-jutsuklubilta kilpailuihin osallistui yksi ottelija; Benjamin Murto sinivöisten -70kg sarjaan. Murto otteli hyvin mutta ei tällä kertaa yltänyt mitalisijoille.

Portugalin mestaruuskilpailut ja ju-jutsuleiri

Portugalissa, Castelo Brancon kaupungissa järjestettiin Portugalin ju-jutsu liiton leiri 17.-18.11.2018. Leirille osallistui noin 250 ju-jutsun harrastajaa kaikkialta Portugalista. Leirin pääohjaaja oli Kimmo Tenhunen 7. Dan Suomesta. Leirin lisäksi tilaisuudessa oli Portugalin ju-jutsumestaruuskilpailut Hokutoryu säännöillä. Kilpailut sujuivat hyvin ja nähtiin useita lahjakkaita ottelijoita, jotka aloittivat valmistautumisen vuoden 2019 WFJ:n maailmanmestaruus kilpailuihin. Leirin- ja kilpailun järjesti Portugalin ju-jutsun pääohjaaja Helder Nunes 7. Dan.

Tallberginkatu 1 D 4. krs
Toimisto auki arkisin klo 16.00-19.30