Kesäleiri 2019

Hokutoryu kesäleiri 2019 järjestettiin 7-9.6 Pajulahden liikuntaopistolla Nastolassa. Leiri oli jälleen upea tapahtuma, aurinko ja lämpö suosi leiriläisiä ja kouluttajat olivat huippuluokkaa.

Leirin vieraileva pääkouluttaja oli Ranskan Alain Sailly 9. Dan, muut ulkomaiset kouluttajat olivat Magnus Cederblad 7. Dan Ruotsista, Ottar Vassenden 6. Dan Norjasta, Karoly Seres 5. Dan ja Sandor Fyvesi 5. Dan Unkarista, Irina Kuprina 3. Dan Venäjältä ja Petro Mocherniuk 2. Dan Ukrainasta. Suomalaisia kouluttajia leirillä olivat Timo Hirvonen 8. Dan, Risto Väntär 8. Dan, Kimmo Tenhunen 7. Dan, Kari Lehtonen 5. Dan, Mikael Gebala 5. Dan, Jari Nieminen 5 Dan, Teemu Rissanen 5. Dan, Petri Kolehmainen 4. Dan, Teresa Pentikäinen 4. Dan, Timo Leikola 4. Dan ja Antti Käenmäki 3. Dan.

Perjantai-iltana turvallisuustieteiden maisteri, Hanshi Risto Väntär 8. Dan piti mielenkiintoisen luennon itsepuolustuksesta, hätävarjelusta ja yleisestä kiinniotto-oikeudesta ju-jutsun harrastajan näkökulmasta. Luento herätti niin suurta mielenkiintoa, että auditoriosta loppuivat istumapaikat kesken.

Koska sää oli lämmin ja aurinkoinen pidettiin osa harjoituksista ulkona, liikuntakeskuksen jalkapallokentällä. Ulkoharjoitukset koostuivat lähinnä lyönti-, potku- ja pystykamppailutekniikoista. Leiripäivät alkoivat aamuisin klo.6.30 Teresa Pentikäisen ja Timo Leikolan ohjaamilla aamujumpilla, jumpat pidettiin järven rannassa ja siihen liittyi myös aamu-uinti.

Juniori ju-jutsun SM 2019

Helsingin ju-jutsuklubi järjesti helatorstaina 30.5 lasten ja nuorten Hokutoryu ju-jutsun SM-kilpailut Kaapelitehtaalla. Kilpailuissa nähtiin kovia otteluita ja reipasta kilpailuhenkeä. Ju-jutsuklubilta kisoihin osallistui 14 rohkeaa ottelijaa; Aleksi Laine, Ava Uotila, Casper Lipsonen, Daniel Stenholm, Elmeri Kylväjä, Ida Laine, Isak Loppi, Kuutti Asikainen, Markus Saroniemi, Maximilian Kentala, Nasrin Ameri, Olli Liljeström, Sienna Samulin ja Ukko Salmio. Junnujen huoltajina kilpailussa oli Jyri Turunen ja Matti Väisänen.

Jyri Turusen suojatit ottelivat kilpailuissa hienosti ja sijoittuivat seurapisteissä toiseksi, tulossaldolla 2 SM-kultaa, 4 SM-hopeaa ja 1 SM-pronssi. Ju-jutsuklubin Ida Laine palkittiin taistelijan maljalla.

Ju-jutsuklubin mitalistit;
SM-kultaa: Ava Uotila, tytöt ja pojat 7-13v -48kg ja Ukko Salmio tytöt ja pojat 7-13v -53kg.
SM-hopeaa: Casper Lipsonen, tytöt ja pojat 7-13v -33kg, Olli Liljeström, tytöt ja pojat 7-13v -53kg, Kuutti Asikainen, tytöt ja pojat 13-14v +53kg sekä Isak Loppi, nuoret -73kg
SM-pronssia: Elmeri Kylväjä, tytöt ja pojat 7-13v -48kg
Kaikki tulokset nähtävissä täällä.

Kilpailun johtaja oli Natalia Gadolin, Ju-jutsuklubilta tuomareina olivat; päätuomari Teresa Pentikäinen ja Andreas Agopov. Kilpailutapahtuma oli onnistunut, iso kiitos tästä Ju-jutsuklubin toimihenkilöille!

Kaatuneiden muistopäivän open mat

Ju-jutsuklubin Brasilialaisen ju-jutsun vastuuvalmentaja Henri Lindroos järjesti 18.5 BJJ open mat -tilaisuuden Ju-jutsuklubin salilla. Open mat käytiin Kaatuneiden muistopäivän kunniaksi, muistopäivän aattona. Tilaisuuteen osallistui n. 30 ju-jutsukaa eri puolelta pääkaupunkiseutua.

Pentikäinen kouluttamassa Pietarsaaressa

Ju-jutsuklubin Teresa Pentikäinen 4. Dan ohjasi 18-19.5 seuraohjaajakoulutuksen sekä arvostelutuomarikoulutuksen Pietaraaren ju-jutsun tiloissa Pietarsaaressa. Koulutukset olivat ensisijaisesti suunnattuja Pietarsaaren ju-jutsun jäsenille.

Kamppailulajien yhteinen ohjaajakoulutus

Suomen Karateliitto järjesti kamppailulajien yhteisen I-tason ohjaajakoulutuksen Tampereen Nääshallissa 30-31.3 sekä 4-5.5. Koulutukseen osallistui kaksi Ju-jutsuklubin junioriohjaajaa, Michael Saarikoski 3. Dan ja Satu Wickman. Koulutuksen sisältöön kuului mm. lasten ja nuoren liikunnan ja urheilun perusteet, yleinen liikuntakasvatus, lasten kehitysvaiheet, harjoitussuunnitelman laatiminen ja lajiosa. Yhtenä osana koulutusta käytiin läpi budolajeille tyypillisimmät urheiluvammat ja ensiapu. Koulutus sai paljon kehuja ohjaajiltamme ja sama koulutus järjestetään Karateliiton toimesta Helsingissä lokakuussa.

Tallberginkatu 1 D 4. krs
Toimisto auki arkisin klo 16.00-19.30