GB Gym BJJ Tournament 20

Helsingissä järjestettiin lauantaina 19.10 GB Gym BJJ Tournament 20 -salikilpailut. Ju-jutsuklubilta osallistui viisi ottelijaa; Elias Paikkari, Jesper Berg, Jouko Koskinen, Markus Perko sekä Savelij Kemppi. Jouko Koskinen voitti sinivöiden -88.3kg sarjan, lopettaen kaikki kolme ottelunsa kuristuksella. Kahdella voitolla ja yhdellä häviöllä saivat pronssia Markuis Perko valkovöisten -70kg sarjassa ja Elias Paikkari valkovöisten -88,3kg sarjassa. Myös muut Ju-jutsuklubilaiset ottelivat hyvin mutta eivät tällä kertaa yltäneet mitalisijoille. Kilpailijoiden huoltajina olivat Henri Lindroos ja Sakari Räsänen.

Kamppailulajien yhteinen junioriohjaajakoulutus

Suomen Karateliitto järjestää kamppailulajien yhteisen I-tason ohjaajakoulutuksen Helsingissä, ensimmäinen lähijakso oli 12-13.10. Koulutukseen osallistuu Ju-jutsuklubilta Hokutoryu ju-jutsukoita, joista osa on nykyisiä ja osa tulevia ohjaajia. Koulutuksen sisältöön kuuluu mm. lasten ja nuoren liikunnan ja urheilun perusteet, yleinen liikuntakasvatus, lasten kehitysvaiheet, harjoitussuunnitelman laatiminen ja lajiosa. Yhtenä osana koulutusta käydään läpi budolajeille tyypillisimmät urheiluvammat ja ensiapu. Seuraava lähijakso on marraskuussa ja sitä odotetaan jo innolla!

Dan-kokeisiin valmistava leiri

Hanshi Risto Väntär 8. Dan ohjasi Dan-kokeisiin valmistavan leirin lauantaina 28.9. Leiri pidettiin Helsingin ju-jutsuklubin dojolla. Leirille osallistui ruskea- ja mustavöisiä ju-jutsukoita, jotka nyt tai tulevaisuudessa tavoittelevat mustaa vyötä tai Dan-arvon korotusta.

Agopov ohjaamassa Pietarsaaressa

Ju-jutsuklubin Andreas Agopov 5 dan ohjasi 27.-28.9.2019 junioriohjaajakoulutuksen Pietarsaaren ju-jutsuseuran tiloissa Pietarsaaressa. Pietarsaaren ju-jutsuseura on palkittu ju-jutsuseura, aiheesta. Ohjaajat olivat motivoituneita ja saivat kahden päivän aikana aimo annoksen tekniikkaoppia, vinkkejä jumppaliikkeisiin ja lasten opettamisen periaatteita. Koulutuksen lisäksi Agopov ohjasi harjoitukset Pietarsaarelaisille junioreille.

Ju-jutsuklubilaiset Pohjois-Koreassa

International Martial Arts Games Committee piti järjestön 20v. juhlat Pohjois-Korean pääkaupungissa Pjongjangissa. Kyseinen maa ei ole tavanomainen paikka kansainvälisten tapahtuminen järjestämiselle, mutta järjestön nykyinen puheenjohtaja on kyseisestä maasta ja hän halusi esitellä maansa pääkaupunkia ja näyttää omaa ja maansa osaamista. Tapahtuma oli todella upeasti järjestetty; harjoitukset, näytökset, ruokailut, hotellit, esitykset ja kiertoajelut, kaikki oli järjestetty loistavasti.

Suomea edustivat neljä Ju-jutsuklubilaista Hokutoryu ju-jutsukaa: Soke A. Niiniketo 10. Dan, Hanshi R. Väntär 8. Dan, Senseit Timo Leikola 4. Dan ja Matti Väisänen 3. Dan. Ohjelmassa oli erilaisten näyttävien esitysten ja seremonioiden lisäksi kaksi kamppailulajinäytöstä. Näytöksistä ensimmäinen pidettiin Taekwon-do hallissa, halliin mahtuu 3000 katsojaa ja se oli viimeistä paikkaa myöten täynnä, tässä tilaisuudessa esiintyivät myös Suomalaiset. Suomalaisten esitystä kiitettiin ja kehuttiin, tilaisuuden jälkeen mm. Kiinan ja Filippiinien edustajat kävivät tiedustelemassa mahdollisuutta saada Hokutoryu ju-jutsua kyseisiin maihin. Toinen näytös oli 150 000 katsojaa vetävällä, May Day stadionilla, joka on yksi suurimmista stadioneista maailmassa. Tähän näytökseen osallistuvat vain Korealaiset. Mukana oli taistelutaitoesitysten lisäksi tanssi- ja musiikkiesityksiä. Järjestäjien mukaan esiintyjiä oli 60 000. Esitykset olivat todella upeita, vastaavanlaista tuskin voi nähdä missään muualla.

Tallberginkatu 1 D 4. krs
Toimisto auki arkisin klo 16.00-19.30