Timo Livistö 3. Dan

Ju-jutsuklubin Timo Livistölle myönnettiin 07.10.2018 potkunyrkkeilyn 3. Dan. Livistö on pitkän linjan potkunyrkkeilijä, hän on moninkertainen SM-mitalisti ja arvokisakävijä. Nykyään Livistö toimii Suomen Potkunyrkkeilyliiton hallituksen jäsenenä sekä Ju-jutsuklubin valmentajana. Onnittelut!

Mitalisade EM-kisoissa

Hokutoryu ju-jutsun EM-kisat pidettiin Italian Gaetassa 6.10.2018. Suomea oli edustamassa kolme Ju-jutsuklubilaista; Eeva Pohto, Kati Silander ja Nina Muukkonen. Menestys oli mahtava. Eeva Pohto kohtasi sarjan -58kg loppuottelussa kovan ja kokeneen, useita MM- ja EM-mitaleita saavuttaneen Venäjän Aleksandra Magamedovan. Magamedova laittoi semifinaalissa 1 erässä laulukuoroon meidän viimevuoden maailmanmestarin Kati Silanderin. Määrätietoisesti otelleen Eevan lujat lyönnit ja potkut ratkaisivat tämä tiukan ja varsin tasaväkisen kamppailun Eevan eduksi. Pronssiottelussa Kati Silander ei antanut itseänsä yllättää, vaan tyrmäsi 1 erässä lujalla oikean jalan kiertopotkulla Venäjän Vera Alymovan.

Sarjan +58 kg voitti viimevuoden maailmanmestari Nina Muukkonen. Muukkosen otteissa näkyi kokemus ja määrätietoisuus, semifinaalissa kukistui ylivoimaiseen tyyliin Israelin Rachel Eidelman. Loppuottelussa vastaan tuli Suomen Annika Jutila. Ottelu oli täysin Muukkosen hallintaa, kyky kamppailla matossa, mutta ennen kaikkea hyvä pystyottelu toi ylivoimaisen pistevoiton vahvasta Pietarsaarelaisesta. Suomen joukkueen huoltajina olivat Matti Väisänen ja Jyri Turunen. Tuomareista oli kaksi ju-jutsuklubilta; Teresa Tuominen ja kisojen päätuomari Risto Väntär.

Turun ju-jutsuseura täytti 30v.

Turun ju-jutsuseura täytti 30 vuotta ja juhlisti tapahtumaa juhlaillallisella. Tilaisuuteen oli seuran jäsenten lisäksi kutsuttu seuran vanhoja aktiiveja, entisiä valmentajia ja vaikuttajia, sekä toimintaan muutoin vaikuttaneita henkilöitä ja yhteistyökumppaneita. Helsingin ju-jutsuklubia edustivat Soke Niiniketo sekä Hanshit Hirvonen ja Väntär. Ohjelmassa oli, kuten tällaisissa tilaisuuksissa aina, illallinen, puheita, tanssia ja vapaamuotoista keskustelua.

School action day

Helsingin ju-jutsuklubi oli mukana liikuttamassa tuhansia oppilaita School Action Day -tapahtumassa, joka on osa Euroopan urheiluviikkoa ja yksi suurimmista koululaisten liikuntatapahtumista. Tapahtuma järjestettiin tiistaina 25.9.2018 Töölön Kisahallin ympäristössä. Ju-jutsuklubin pisteellä Anssi Lindqvist 1. Dan ohjasi Hokutoryu ju-jutsua.

Dan-kokeisiin valmistava leiri

Hanshi Risto Väntär 8. Dan ohjasi Dan-kokeisiin valmistavan leirin sunnuntaina 23.9. Leiri pidettiin Hipkon salilla Helsingissä. Leirille osallistui ruskea- ja mustavöisiä ju-jutsukoita, jotka nyt tai tulevaisuudessa tavoittelevat mustaa vyötä tai Dan-arvon korotusta.

Tallberginkatu 1 D 4. krs
Toimisto auki arkisin klo 16.00-19.30