Syysleiri 2017

Perinteinen Hokutoryu ju-jutsun syysleiri pidettiin Salossa, Viestin urheilutalolla 3-5.11.2017. Leiriin osallistui Suomalaisten seurojen lisäksi ju-jutsukoita Virosta ja Venäjältä. Kolmipäiväinen tapahtuma alkoi perjantai-iltana pidetyillä Dan- kokeilla, varsinaiset harjoitukset olivat lauantaina ja sunnuntaina. Lauantai oli ulkomaisten kouluttajien ja junioreiden päivä.

Leirin vieraileva pääkouluttaja oli Irlantilainen David Toney 8. Dan. Belfastissa vaikuttava Toney johtaa Irlantilaista ju-jutsua ja hän on myös erittäin suosittu ohjaaja Britanniassa. Moskovalainen Evgeny Korothkikh 5. Dan on Venäjän Hokutoryuvastaava ja kilpailumenestyksellä mitattuna Venäjän menestynein ju-jutsun opettaja. Junioreita ohjannut Irina Kuprina 2. Dan on menestyvä kilpailija, moninkertainen arvokisamitalisti ja hyvä valmentaja, myös hän on Moskovasta.

Leirin Suomalaiskouluttajat olivat Timo Hirvonen 8. Dan, Risto Väntär 8. Dan, Kimmo Tenhunen 7. Dan, Mika Mantere 5. Dan, Mika Kolehmainen 5. Dan, Tero Koivisto 5. Dan, Kari Lehtonen 5. Dan, Petri Kolehmainen 4. Dan, Kai Julin 4. Dan, Teresa Pentikäinen 3. Dan ja Matti Väisänen 2. Dan Leiriä kunnioittivat läsnäolollaan myös Venäjän Budoliiton hallituksen jäsenet Alexander Boiko ja Alexander Dudko.

Järjestävän seuran, Salon Zanshinkanin edustaja Kimmo Nurkse ilmoitti, että tämä leiri oli ainakin toistaiseksi, viimeinen syysleiri Salossa. Salon kaupunki järjestelee urheiluhalliasioitaan uudelleen ja meidän tapahtuma ei taida sinne enää sopia. Hän kiittää kaikkia näinä vuosina Salossa vierailleita ja toivoo, että ensivuoden syysleirileiripaikka saisi yhtä hyvän suosioin kuin tämä.

Kari Lehtonen 5. Dan

Hokutoryu syysleirillä Salossa 04.11.2017 Kari Lehtoselle myönnettiin Hokutoryu ju-jutsun 5. Dan.

Kyokushin EM-kilpailut

Kyokushin karaten EM-kilpailut pidettiin 28.10.2017 Santa Susannassa, Espanjassa. Ju-jutsuklubilta Suomea edusti neljä ottelijaa: Lia Goresh sarjassa naiset +62,5kg, Juha Saarikoski miehet 70-80kg, Julius Raatikainen miehet +80kg ja Tomasz Tracewski miehet -70kg. Kaikki ottelivat hyvin, mutta mitalisijoille ei Suomalaiset tällä kertaa yltäneet. Joukkueenjohtajana oli Kimmo Myllymäki ja huoltajana Arto Roine.

Ju-jutsu ohjaajakoulutus

Ju-jutsuklubilla pidettiin lauantaina 28.10 ohjaajakoulutus Hokutoryu ju-jutsun ohjaajille sekä ohjaajiksi pyrkiville. Koulutuksen ohjasi liikunnanohjaaja ja valmentajakouluttaja Teresa Pentikäinen 3. Dan.

Ju-jutsuleiri Bergenissä

Suomessa usein vieraillut Ottar Vassenden järjesti kansainvälisen ju-jutsuleirin Bergenissä, Norjassa 20-22.10. Suomalaisia ohjaajia paikalla oli Kimmo Tenhunen 7. Dan ja hänen veljensä Jorma Tenhunen 5. Dan. Leirillä oli Norjalaisten lisäksi osallistujia Italiasta, Portugalista, Saksasta, Ruotsista ja Suomesta.

Tallberginkatu 1 D
Toimisto auki arkisin klo 17.00-19.00