Risto Vesannon seminaari

Brasilialaisen ju-jutsun Euroopanmestari ja MM pronssimitalisti Risto Vesanto ohjasi BJJ seminaarin Ju-jutsuklubilla lauantaina 9.6. Leiri oli tarkoitettu Ju-jutsuklubin jäsenille ja oli heille maksuton.

Hokutoryu Ukraina

Soke Niiniketo 10. Dan ja Sensei Gebala 5. Dan ohjasivat 01-03.06.2018 Hokutoryu leirin Länsi-Ukrainalaisessa, Lvivin kaupungissa. Leiriin osallistui harjoittelijoita myös Puolasta.

Ukraina on iso maa ja ju-jutsutoiminta maakuntien välillä eroaa suuresti toisistaan. Hokutoryua on jo vuosia harjoiteltu Keski- ja Itä-Ukrainassa ja nyt oli ensimmäinen leiri lännessä. Lvivin seurassa harjoituksia ohjaa Sensei Petro Mocherniuk. Vahva ja taitava Mocherniuk on käynyt aiemmin Helsingissä Ju-jutsuklubilla harjoittelemassa ja osoittautunut hyväksi ja osaavaksi kamppailijaksi. Nyt Sensei Alex Kozlovskyn johtamat ja Sensei Mocherniukin valmentamat alueen klubit vaihtavat tyylisuunnakseen Hokutoryun.

Harjoitusten ohjaamisen lisäksi Niiniketo ja Gebala jakoivat myös palkintoja lasten ju-jutsuotteluissa. Ottelut käytiin isossa urheiluhallissa ja siellä kamppailtiin 5-8 vuoden ikäisten Lvivin kaupungin mestaruuksista. Ilmassa oli, kuten aina junnukisoissa, kovaa yritystä ja suuren urheilujuhlan tuntua. Tilaisuuden alussa soitettiin kansallishymni ja mitalistit marssivat palkintokorokkeelle fanfaarien soidessa.

Pobeda-turnaus

Pietarissa, Venäjällä oli 11-12.5 perinteinen sambon Pobeda-turnaus, joka pidetään joka vuosi voitonpäivän kunniaksi. Auvo Niiniketo oli kutsuvieraana paikalla ja mm. jakoi tilaisuudessa palkintoja. Kuvassa Niinikedon kanssa Vladimir Alexandrov, Juha Salonen ja Boris Rotenberg.

Hokutoryu junnu SM

Helsingin ju-jutsuklubi järjesti helatorstaina 10.5 lasten ja nuorten Hokutoryu ju-jutsun SM-kilpailut Kaapelitehtaalla. Kilpailuissa nähtiin kovia otteluita ja reipasta kilpailuhenkeä. Ju-jutsuklubilta kisoihin osallistui peräti 25 rohkeaa ottelijaa; Aleksi Laine, Alexandra Nummela, Casper Lisponen, Elmeri Kylväjä, Guled Jama, Henri Holopainen, Ida Laine, Isak Loppi, Joonas Aho, Justus Partanen, Kuutti Asikainen, Leo Lahtinen, Liiban Jama, Markus Saroniemi, Max Wahlroos ,Minerva Aspiala, Nasrin Ameri, Oliver Kühn, Olli Liljeström, Robin Savola, Saku Tuominen, Samu Tuominen, Sienna Samulin, Sisu Lämsä ja Ukko Salmio. Junnujen huoltajina kilpailussa oli Jyri Turunen ja Matti Väisänen.

Jyri Turusen suojatit ottelivat kilpailuissa ansiokkaasti ja voittivat parhaan seuran palkinnon. Taistelijan maljan sai Ju-jutsuklubin Ukko Salmio, hän otteli kovatasoisessa sarjassa ja sijoittui pronssille. Ju-jutsuklubin mitalistit; SM-kultaa: Aleksi Laine 7-13v -38kg, Samu Tuominen 7-13v -43kg. SM-hopeaa saivat Ida Laine 7-13v -28kg, Liiban Jama 7-13v -33kg, Olli Liljeström 7-13v -43kg, Isak Loppi 14-15v -63kg ja Markus Saroniemi pojat avoin -73kg. SM-pronssia saivat Casper Lipsonen 7-13v -28kg, Leo Lahtinen 7-13v -33kg, Elmeri Kylväjä 7-13v -38kg, Ukko Salmio 7-13v -48kg, Kuutti Asikainen 7-13v +48kg ja Saku Tuominen pojat avoin -73kg.

Kilpailun johtaja oli Natalia Gadolin, Ju-jutsuklubilta tuomareina olivat; päätuomari Teresa Pentikäinen, Andreas Agopov ja Nina Muukkonen. Kilpailutapahtuma oli onnistunut, iso kiitos tästä Ju-jutsuklubin toimihenkilöille!

Portugalin ju-jitsuliitto 20v

Portugalissa on ju-jutsua harrastettu useita vuosikymmeniä, mutta nykyinen, valtakunnallinen Portugalin ju-jutsuliitto täytti 20 vuotta. Portugalilaiset järjestivät asian kunniaksi, Taviran kaupungissa, suuren juhlaleirin ja juhlaillallisen. Liiton johtaja ja päävalmentaja on Shihan Helder Nunes, joka oli myöskin juhlatapahtuman johtaja. Leirille oli kutsuttu merkittävä joukko kansainvälisiä vieraita ja kouluttajia. Leirin pääkouluttaja oli Soke A. Niiniketo 10. Dan, muut kouluttajat tulivat Portugalista, Espanjasta, Ranskasta. Italiasta, Saksasta, Belgiasta, Japanista, USA:sta, Brasiliasta, Ruotsista, Itävallasta, Sveitsistä, Kanadasta, Norjasta ja Suomesta Risto Väntär 8. Dan ja Kimmo Tenhunen 7. Dan. Leiriin osallistui n. 400 alan harrastajaa useista Euroopan maista, myös Suomesta. Leirin avajaistilaisuudessa oli vaikutusvaltaisia vieraita puhumassa, kuten urheiluministeri ja Taviran kaupunginjohtaja. Avajaistilaisuuden yhteydessä Soke Niiniketo myönsi Shihan Helder Nunesille WFJ-liiton 7. Danin.

Tallberginkatu 1 D
Toimisto auki arkisin klo 17.00-19.00